Előkaptunk egy vadonatúj Carp Expert Feeder 5000-es orsót, hogy darabjaira szedve feltérképezzük a zsírozási pontokat, s a belső szerkezet. Nem kell minden horgásznak ezermesternek lenni, de időnként elvégezhetünk egy-egy karbantartást, vagy kisebb hibát, talán magunk is megpróbálhatunk orvosolni. Ehhez nyújthat segítséget ennek a modellnek a szétszerelése. Természetesen aki nem szeretne bíbelődni ezzel, az nyugodtan forduljon szakértő kollégáinkhoz, hiszen többek között szervizelési szolgáltatást is nyújtunk!

cape xpert feeder 5000

Az 5000-es orsó könnyedén elfér a dobozában - ritka, hogy a kínaiak ezen nem spórolnak!

 Dupla hajtókar, fém dob, hátsó fék, mai modern dizájn.

Dupla hajtókar, fém dob, hátsó fék, mai modern dizájn.

Legelőször azokat az alkatrészeket tudjuk eltávolítani, amik a normál használat során is mozdíthatók.

Legelőször azokat az alkatrészeket tudjuk eltávolítani, amik a normál használat során is mozdíthatók.

A rotor eltávolításához húzzuk a tengelyből az apró rudacskát.  Finoman megütve az egyik oldalon, kicsúszik a helyéről.

A rotor eltávolításához húzzuk a tengelyből az apró rudacskát.  Finoman megütve az egyik oldalon, kicsúszik a helyéről.

Így már lecsavarható és leemelhető a rotort rögzítő gyűrű.

Így már lecsavarható és leemelhető a rotort rögzítő gyűrű.

 Carp expert feeder orsó

 

A rotor egyben lejön, ha kell, ki lehet takarítani a belsejét is.

A rotor egyben lejön, ha kell, ki lehet takarítani a belsejét is.

 Előbukkan a visszaforgás-gátló szerkezet. Bontatlanul is látszik a közepén egy csapágy,  aminek a megfelelő zsírozását így is ellenőrizni tudjuk.

Előbukkan a visszaforgás-gátló szerkezet. Bontatlanul is látszik a közepén egy csapágy, aminek a megfelelő zsírozását így is ellenőrizni tudjuk.

 Csak akkor bontsuk meg, ha valami gondunk van vele. Ez az egyik legérzékenyebb része az orsónak.

Csak akkor bontsuk meg, ha valami gondunk van vele. Ez az egyik legérzékenyebb része az orsónak.

 A csavarok oldásával lelazul a szerkezet, innentől óvatos,  megfontolt mozdulatokra van szükség.

A csavarok oldásával lelazul a szerkezet, innentől óvatos, megfontolt mozdulatokra van szükség.

 A fedél alól előbukkan a nagyméretű golyós csapágy, amely így, újonan nem szorul zsírozásra,  vagy karbantartásra. Két rugót is láthatunk, jegyezzük meg a helyzetüket.  Az egyik  a visszaforgás-gátló kapcsolójának előfeszítését végzi, a másik pedig a kék színű  belső kapcsoló pozícióját biztosítja.

A fedél alól előbukkan a nagyméretű golyós csapágy, amely így, újonnan nem szorul zsírozásra, vagy karbantartásra. Két rugót is láthatunk, jegyezzük meg a helyzetüket.  Az egyik  a visszaforgás-gátló kapcsolójának előfeszítését végzi, a másik pedig a kék színű belső kapcsoló pozícióját biztosítja.

A további szétszedés tényleg csak szükség esetén végezzük!

A további szétszedés tényleg csak szükség esetén végezzük!

 A csapágy után felfelé lehúzható a visszaforgás-gátló külső perselye, ennek jegyezzük meg a helyzetét, mert fejjel lefelé is visszamegy,  de úgy nem működik majd helyesen az orsó!

A csapágy után felfelé lehúzható a visszaforgás-gátló külső perselye, ennek jegyezzük meg a helyzetét, mert fejjel lefelé is visszamegy, de úgy nem működik majd helyesen az orsó!

 A visszaforgás-gátló legfontosabb elemei a kis fém hengerek. Ha túlzottan kemény rajtuk a zsír, az működési gondokat okozhat. Ha ezzel a funkcióval van bajunk, ki kell venni a hengereket,  megtisztítani, ahogy a műanyag házat is, és finom zsírral nem túl gazdagon kell összeállítani.

A visszaforgás-gátló legfontosabb elemei a kis fém hengerek. Ha túlzottan kemény rajtuk a zsír, az működési gondokat okozhat. Ha ezzel a funkcióval van bajunk, ki kell venni a hengereket,  megtisztítani, ahogy a műanyag házat is, és finom zsírral nem túl gazdagon kell összeállítani.

Íme az alkatrészek tisztán, visszaszerelés előtt.

Íme az alkatrészek tisztán, visszaszerelés előtt.

 Az oldalborítás eltávolításához először meg kell bontani a hátsó féket, hogy  a bordós színű takaróelem eltávolítható legyen.

Az oldalborítás eltávolításához először meg kell bontani a hátsó féket, hogy  a bordós színű takaróelem eltávolítható legyen.

 Első lépésként a felköríves rögzítő rugót ki kell pattintani.

Első lépésként a félköríves rögzítő rugót ki kell pattintani.

 Ezek után lehúzható a fék beállítására szolgáló hengeres elem.

Ezek után lehúzható a fék beállítására szolgáló hengeres elem.

 

A fém takaró elem lehúzása után válik láthatóvá az utolsó csavar a borításon.

A fém takaró elem lehúzása után válik láthatóvá az utolsó csavar a borításon.

 

Az oldallap ezt követően már simán levehető.

Az oldallap ezt követően már simán levehető.

 

A nagy tányérkerék külső felén ott találjuk a csapágyat

A nagy tányérkerék külső felén ott találjuk a csapágyat

 

A gyári zsírozás itt is dicséretes. Mind mennyiség,  mind viszkozitás szempontjából rendben van.

A gyári zsírozás itt is dicséretes. Mind mennyiség,  mind viszkozitás szempontjából rendben van.

 

Láthatóvá válik a dobemelő szerkezet. A főtengely kihúzható, és az elemek tisztítása elvégezhető.  Ha nincs komolyabb gond, csak karbantartunk, ennél jobban felesleges szétszedni.

 Láthatóvá válik a dobemelő szerkezet. A főtengely kihúzható, és az elemek tisztítása elvégezhető.  Ha nincs komolyabb gond, csak karbantartunk, ennél jobban felesleges szétszedni.

 

A hátsó fék jól el van szeparálva a meghajtás elemeitől. Kosz és víz nemigen juthat bele.  A fék állítása a hátsó, négyszögletes bemarásba illeszkedő tekerő hengerrel van megoldva.

A hátsó fék jól el van szeparálva a meghajtás elemeitől. Kosz és víz nemigen juthat bele.  A fék állítása a hátsó, négyszögletes bemarásba illeszkedő tekerő hengerrel van megoldva.

 A belső szerkezet viszonylag egyszerű, de elemei tartósnak tűnnek. Az összeszerelés minősége, és használatba vételi állapota a zsírozás szempontjából példamutatónak bizonyult. Nem maradt más hátra, mint a horgász teszt, hogy az orsó a gyakorlatban is bizonyíthasson!

 Forrás: www.energofish.hu