Amikor egy ember minőségi horgászfelszerelést szeretne vásárolni, óhatatlanul is szembejön számtalan olyan kifejezés, melyet korábban nem hallott vagy éppen nem tudja pontosan annak a jelentését. Összegyűjtöttem egy csokorra valót a japán cég prémium újításaiból, piacvezető megoldásaiból

Mag Seal

Daiwa Mag Seal technológia
A MAG SEAL megoldás alapelve egy szenzációs, új olajon - speciális mágneses olajon - alapul, amit a NASA fejlesztett ki abból a célból, hogy az űrhajókban az üzemanyagot a mágnesesség segítségével mozgatni lehessen. Egy ilyen olajat az orsógyártáshoz nem lehet csak úgy a boltban megvásárolni, az egy felettébb összetett és különleges gyártási technológiával készül. Az olajba zárt vasoxid részecskék - melyekre a mágnesezhetőség miatt van szükség - alig 1/100.000mm átmérőjűek, egyetlen részecske felülete mindössze akkora, mint egy influenza-vírus 1/10-ed része. Az ebben a speciális „fémes olajban“ található molekulák képesek alakjukat megváltoztatni. Ha mágneses hatásnak tesszük ki őket, normális formájuk megváltozik és az olaj ezáltal folyékony tömítő anyaggá válik. Ez az olaj olyan erősen mágnesezhető, hogy egy mágnesezett falú edényből akkor sem folyik ki, ha azt nyitott részével lefelé fordítjuk. Egy ilyen, folyékony, mágnesezhető olajon alapuló tömítés nem eredményez surlódást, tökéletesen szigetel és a legkisebb porszemcsék bejutását is megakadályozza. A DAIWA mérnökei számára a nagy kihívás abban állt, hogy olyan orsót fejlesszenek, ami kifejezetten illeszkedik a mágnesezhető olaj alapú tömítés adottságaihoz és lehetőségeihez. Egy olyan folyékony membránt alkottak, ami megakadályozza, hogy víz jusson az orsóba. A MAG SEAL design arra az alapelvre éprül, hogy a peremfutó orsó belsejétől távol tartsa a vizet. Mindenek előtt a tengeren horgászókat hozza lázba ez a gondolat, mert ez a megoldás garantálja orsóik hosszú élettartamát. Nincs rozsdásodás, kifogástalan a működés. Ha sós víz jut egy orsóba, majd az megszárad, a só kikristályosodik és korrodálja a hajtóművet és a golyóscsapágyakat. A legegyszerűbb megoldás ennek elkerülésére a gumi tömítőgyűrű lenne, de az akkora súrlódást okozna, hogy a tengely és a rotor közti tömítésre alkalmazása használhatatlanná tenné az orsót. Csak a mágnesekkel együtt alkalmazott mágnesezhető olaj nyújtja az elvárt tömítő hatást. Hosszú évekre volt szükség a kutatás és fejlesztés terén, mire sikerült a horgászorsók számára egy ilyen színvonalú tömítési megoldást kidolgoznunk.Ez a folyékony tömítés a MAG SEAL nevet kapta.


 

Mag Sealed zsinórvezető görgő

Daiwa Mag Sealed zsinórvezető görgő

Minél könnyebben forog egy zsinórvezető görgő, annál kisebb ellenállást fejt ki, annál kevésbé súrlódik rajta zsinór. Ha finom sókristályok, vagy apró szennyeződések kerülnek a görgő alá, azok forgását egyre jobban lefékezik, a súrlódás mértéke eléri a kritikus szintet. Az EXIST az első olyan orsó, amely MAG SEALED zsinórvezető görgővel készül. A mágnesezhető MAG SEAL olaj tömíti a görgőt, megakadályozza, hogy víz - adott esetben abban oldott só - és egyéb szennyeződés kerüljön a görgőbe és gátolja annak szabad forgását. A MAG SEALED zsinórvezető görgő újabb mérföldkő a DAIWA high-tech orsófejlesztési történetében.


Air Rotor

Daiwa Air Rotor - légies könnyedség

A mágneses olaj alapú tömítés nem csak a víz és szennyeződés behatolását gátolja meg, hanem az orsó könnyed és „sima“ futását is elősegíti. Az az ember érzése, hogy összeköttetése a műcsalival közvetlenebb, az óvatos kapásokat könnyebben érzékeli és a fárasztás során is többet érez az ellenfél mozgásából. Ezt a horgászorsóknál tapasztalható új effektust ORSÓ ÉRZÉKENYSÉGNEK nevezzük. Kifejezetten ennek fokozása érdekében fejlesztettük ki a teljesen új „AIR ROTOR“ nevű rotorunkat. Első lépésben egyenletesebben elosztottuk a zsinór által a zsinórvezető görgőn keresztül a rotorra ható nagy erejű terhelést, így elértük, hogy a rotor egyes részeire jóval enyhébb nyomás hat, mint korábban. Az új rotor 15%-kal könnyebb, mint az ugyanebből az anyagból készült szokásos rotorok, ez nagyban csökkenti a vibrációt és javítja a forgási egyensúlyt a nagyon mélyre helyezett súlypontnak köszönhetően.


Hardbody-Z koncepció

Hardbody-Z koncepció

Megvan az ideális fémötvözetünk, a maximális precizitású megmunkálási technológiánk, a tudásbázisunk és az évtizedes tapasztalatunk ahhoz, hogy rendkívül precíz, tartós és nagyon könnyű fémorsókat gyártsunk. Ezt a technológiát HardBody-Z Concept-nek hívjuk. Minden előnyös műszaki tartalom mellett, melyek egyértelműek, van egy  további jelentős és nem lebecsülendő plusz pont is, ezek az orsók a minőségi műanyag orsók árfekvéséhez képest alig valamivel drágábbak és korábbi saját csúcsorsóinkhoz viszonyítva is kimondottan kedvező az áruk.


Zaion

Zaion az új anyag

A ZAION az orsógyártás számára kiváló alapanyag orsóházak és rotorok készítéséhez. Ha valaki egy ZAION-ból készült orsót a kezébe fog, rögtön felismeri legkomolyabb előnyét: a csekély súlyt. A ZAION egyfajta speciális, nagy sűrűségű karbonszálas anyag, melyet hatalmas terhelés elviselésére és hosszú élettartamra szánnak, mindemellett pedig nagyon könnyű. Rendkívül precíz rotort és orsóházat lehet ZAION-ból készíteni, ami a hajtóművet tartósan stabilan fogja és védi. A ZAION erőssége a magnéziuméhoz hasonló, kétszer olyan erős és 20%-kal könnyebb, mint a nylon/ABS, a súlya 50%-a az alumíniumnak.


Silent Dobemelés

Silent dobemelés

A dobemelő rendszer fogaskerekeinek speciális elrendezése és vezetése által jelentősen javítottunk a hajtómű finom járásán a hasonló rendszerű szokásos hajtásokhoz képest.


Digigear hajtómű

Daiwa Digigear hajtómű

Gépi megmunkálású, digitális fejlesztésű hajtómű a legnagyobb terhelésre. A HardBody Z alumínium házba beágyazott hajtómű, a hajtókar erejét közvetlenül adja át a rotornak, nyugodtan, simán és a legnagyobb hatékonysággal, hogy a
horgász teljesen a horgászatra koncentrálhasson.


AIRBAIL felkapókar

 

 Daiwa Airbail felkapókar technológia

 

Az AIRBAIL felkapókar belül üreges, ezáltal rendkívül könnyű és szokatlanul erős, nem hajlik. A speciális, a zsinórvezető görgő felé vastagodó forma megakadályozza a gubancképződést a felkapókar rögzítésénél, ami korábban sok gondot okozott a pergetőknek


CRBB golyóscsapágy

CRBB golyóscsapágy

A CRBB rövidítés korrózióálló golyóscsapágyat takar, a gyakorlatban sósvíz-álló, rozsdamentes csapágyakat jelent. A CRBB csapágyak 12-szer tovább állnak ellen a rozsdának, mint a hagyományos csapágyak.


Washable - azaz mosható

Mosható Daiwa orsó

A WASHABLE, azaz „mosható“ eljárás szerint gyártott orsóink folyó vízzel moshatók anélkül, hogy ezzel az orsó rövid- illetve hosszútávú működését károsítanánk.


 Infinite visszaforgás-gátló rendszer

 Daiwa Infinite visszaforgás-gátló rendszer

A végtelenített visszaforgás-gátló sok más orsó gyenge pontja - míg az INFINITE rendszerrel készülő DAIWA orsók megbízható eleme. A legkitűnőbb, precízen illeszkedő acélalkatrészek felhasználásával készül.


Twist Buster zsinórvezető görgő

Twist Buster zsinórvezető görgő

A TWIST BUSTER rendszer minimumra csökkenti a zsinór csavarodását felcsévéléskor. Ezzel a hatékony megoldással a csavarodás egyik fő oka jórészt kiküszöbölhető. A TWIST BUSTER 2-nek köszönhetően a zsinór és a zsinórvezető görgő közti súrlódást is jelentősen mérsékeltük.


ABS - Anti Backlash System

Anti Backlash System - ABS

Egy szuper rendszer, ami hosszú dobásokat tesz lehetővé, és megbízhatóan véd a dobás során keletkező gubancoktól. A zsinór leugrása a dobról orsótípustól függően különböző méretű hullámokban történik. A zsinórcsavarodás és  gubancképződés megelőzésének legjobb eszköze, ha minél nagyobb ívben kerül a zsinór a dobra. A DAIWA orsók ABS dobjának magja vastag, a szokásos kialakítású dobokkal ellentétben a dob az eleje felé kúposan kiszélesített. Ezáltal a zsinór szabályos, nagy ívekben egyenletesen fekszik fel rajta. A dobra az előre szélesedő formának hála teljesen egyenletesen kerül fel a zsinór, mert a szokásos formájú távdobó dobok feltöltésénél gyakori „kúposodás“ elmarad. Ez csökkenti a zsinórcsavarodás kockázatát és egy további lényeges szempont, hogy hosszabbat lehet vele dobni, ami nem elhanyagolható előny


Cross-Wrap zsinórfektetés

Cross-Wrap zsinórfektetés

A zsinórfektetés, különösen fonott zsinórnál, kritikus lehet a későbbi siker vagy kudarc szempontjából. A DAIWA CrossWrap keresztirányú zsinórfektetéssel a fonott zsinóroknál gyakori bevágódás és a rossz zsinórkép a múlté.


UTD - ULTIMATE TOURNAMENT DRAG fékrendszer

UTD - ULTIMATE TOURNAMENT DRAG fékrendszer

A DAIWA új fékrendszere. Impregnált féktárcsákat tartalmaz, melyek kb. 30%-kal tartósabbak, mint a normál féklamellák. A szokásos fékrendszerekhez képest az effektív fékerőt sikerült jelentősen megnövelni. További előny a csökkentett indulási ellenállás, a fék a beállított fékerő elérésekor azonnal működésbe lép, folyamatosan és egyenletesen dolgozik.